Slideshow image Slideshow image Slideshow image Slideshow image
Previous Next
Ζυγοσταθμίσεις
Με τον όρο ζυγοστάθμιση εννοούμε την ισομερή κατανομή του βάρους σε κάθε τροχό ξεχωριστά, με τη διασφάλιση ότι σε κάθε περιστροφή δεν θα δημιουργούνται κραδασμοί. Επιβάλλεται να γίνεται, μετά από κάθε αλλαγή ή επισκευή ελαστικού.
 
Αν τα ελαστικά δεν είναι ζυγοσταθμισμένα, προκαλούν κραδασμούς κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σε συγκεκριμένη ταχύτητα. Αυτό συντελεί στην γρήγορη φθορά τόσο των ελαστικών όσο και του συστήματος ανάρτησης του αυτοκινήτου. Η εμφάνιση κραδασμών είναι η κυριότερη αφορμή για να προχωρήσετε στην ζυγοστάθμιση του οχήματός σας.
 
Οι τροχοί παρουσιάζουν δύο τύπους ανισορροπίας, τη στατική και τη δυναμική.
 
Στατική δημιουργείται όταν η κύλιση του τροχού δεν είναι ομαλή, παρουσιάζοντας μία κίνηση πάνω-κάτω.
 
Δυναμική δημιουργείται όταν το βάρος είναι άνισο και από τις δύο πλευρές, παρουσιάζοντας ένα τρέμουλο του τροχού.
 
Ο τεχνικός για να επιφέρει και πάλι ζυγοστάθμιση στους τροχούς, τους τοποθετεί σε μηχανή ζυγοστάθμισης. Εκεί ο τροχός στρέφεται για να εντοπιστούν καλύτερα τα σημεία της διάταξης. Υπό την καθοδήγηση της μηχανής, ο τεχνικός καταλαβαίνει σε ποιο σημεία πρέπει να μπει αντίβαρο ώστε να αντισταθμιστεί η ανισορροπία του βάρους.
 
Σε τι οφείλεται η έλλειψη ζυγοστάθμισης;
 
Οι αζυγοστάθμιστοι τροχοί μπορεί προέρχονται από κακές κατασκευές στους δρόμους αλλά και από τις υψηλές ταχύτητες ή τον συνδυασμό αυτών των δύο.
 
Βασικότερες αιτίες, πιο αναλυτικά:
  • Αν σταματήσει το όχημα για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε προσωρινά συμβαίνει ανομοιομορφία, η οποία εξισορροπείται μετά από συγκεκριμένη χιλιομετρική απόσταση
  • Αν παραμείνει ακινητοποιημένο ένα όχημα για πολλές μέρες, τότε μεταβάλλεται η θερμοκρασίας του και αυτό προξενεί ανομοιομορφία στα ελαστικά του
  • Ελαστικό και ζάντα πάνε πακέτο, συνεπώς αν στραβώσει η ζάντα, το ίδιο συμβαίνει και στο ελαστικό
  • Κακό κεντράρισμα στα κωνικά μπουλόνια
  • Τοπική φθορά στο πέλμα λόγω απότομου φρεναρίσματος
  • Αζυγοστάθμητος κεντρικός άξονας
Γιατί είναι απαραίτητη η ζυγοστάθμιση των τροχών;
  • Εμποδίζεται η γρήγορη φθορά των ελαστικών
  • Αυξάνεται η χιλιομετρική απόδοση
  • Το κοσκίνισμα-τρέμουλο τιμονιού δεν συμβαίνει ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες
  • Αυξάνεται η πρόσφυση στις υψηλές ταχύτητες με αποτέλεσμα ασφάλεια και άνεση
Εξασφαλίζεται σε γενικές γραμμές μία ευχάριστη οδήγηση